Posted by admin On Sierpień - 24 - 2016 Komentowanie nie jest możliwe

W latach sześćdziesiątych wiodły prym w skuterach marki Honda, wynalezione właśnie przez tę firmę. W tej chwili wypierają pozostałe grupy hamulców rowerowych, nawet standardowe szczękowe cantilever. Z pewnością największą rolę w preferencjach klientów odgrywa cena, albowiem siłowniki hamulcowe są najtańsze. Wadą oprzyrządowania jest szybkie zużycie klocków, w następstwie tego należy wymieniać je dosyć niejednokrotnie. Mechanizm opiera się na zacisku, złożonym z dwóch filcowych bądź też gumowych klocków, znajdującymi się prostopadle do obręczy felgi. Linka obowiązkowa za hamowanie rozdziela się w kształcie litery V w kierunku klocków, zatem stąd pochodzi nazwa hamulców V-brake. Przyrządy mogą działać sprawnie tylko oraz wyłącznie w wypadku, kiedy parametry są należycie ustawione, a klocki wykazują niesłychanie wysoką jakość. Inny typ hamulca V-brake, nowszy model, różni się tym, że wraz z linką przypomina małą literę h. Hamulce tego rodzaju nie znajdują zastosowania w rowerach szosowych ze względu na zbyt wielką moc, a również opory aerodynamiczne, które intensyfikują się przy jeździe na rowerze innym aniżeli MTB.

Pozostałe artykuły:

Comments are closed.